This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Macam2 cerita

Assalamualaikum


Lama dah tak menulis pada blog ini, buka pun dah jarang. Bukan apa, dekat rumah guna “broadband” berbayar tapi nanti bila balik upsi “free”..huhuhu


Tetapi hari ini rasa nak menulis pulak. Macam- macam perasaan ada sekarang ini, seronok, sedih, kecewe dan yang paling penting dalam hati ad ataman..hahaha


Eh, lupa pulak nak ucap selamat hari raya adilfitri..maaf zahir dan batin semoga ukhuwah yang terbina akan kekal sepnjang hayat. Kalau nak cerita pasal raya tahun ini, macam-macam ada..tapi yang paling best, aku belajar buat kuih, kemas rumah, pasang tikar, langsir..seronok!!! benda yang jarang aku buat pada raya tahun- tahun lepas..mana taknya, balik- balik rumah saja dah raya tapi tahun nei sepanjang puasa aku kat rumah sampailah hari raya..Walaupun ada jugak rindu dengan kawan- kawan buka puasa sama tapi tak apa lah nanti kitorang boleh puasa sunat sama- sama dan buka puasa sama- sama tetapi yang paling penting tahun ini aku dapat luangkan masa dengan keluarga aku.













Tetapi ada kisah sedih jugak raya tahun ini..aku dilupakan kawan- kawan..kadang-kadang aku terfikir jugak, aku ini ada kawan ke????Agaknya betul kata Wan Mokhtar..walaupun dia bergurau tapi bila fikir balik ada kebenarannya..tahun ini kawan- kawan aku tak datang pun rumah aku..kalau diorang sibuk boleh la dimaafkan ini ada ke dah berkumpul kat triang 3(kampung aku la ni) tapi tak datang rumah aku..sedih sangat alasannya ikut drive pastu drivenya budak kelas aku gak…rasa tak patut tapi aku pun tak pergi rumah diorang..huhuhu..jadi fair la..tak apa lah nanti bila aku dah ada kerete, semua rumah member aku pergi tapikan segan lak kalau pergi sorang jadi korang kena tunggu aku kawen la pulak baru boleh beraya bertemankan hubby aku pergi rumah korang..hahahahahah (cita- cita tinggi ni)


Ok, sekarang nak cerita pasal kawan aku yang baru saja melangsungkan perkhawinannya pada hari ini..waaaaaa…ni la kawan aku sejak dari kecil yang la dia pun tinggal selang sebuah saja daripada rumah aku, jadi memang daripada kecik aku akan berjalan pergi rumah dia, bermain bersama dan sekarang dia main dengan hubby dia pulak la..huhuhu…nama dia Siti Khatijah Abu bakar.. pas khawin ni dia akan duduk dengan hubby dia dekat johor…aku mendoakan mereka bahagia dan aku tumpag bahagia dengan kebahagian mereka..(boleh tumpang- tumpang ke???..layan je la) tak sabar nak tunggu anak daripada diorang..huhuhu
Aku pulak akan sambung semester pada 12 haribulan 9 jadi lagi seminggu saja nak masuk balik..perasaan???sangat takut sebenarnya..mana tidaknya kepala dah penuh dengan game dan cerita tv..huhuhu…Aku amat berharap sangat aku akan tenang pada semester akan datang ini..hati aku tenang, iman aku kuat sebab sekarang aku nak tumpukan perhatian aku pada pelajaran aku..tak nak lah main-main dah sebab sakit sangat hati ini..mungkin belum tiba masanya..aku berdoa kebahagian yang akan aku kecapi adalah kebahagian milik semua orang sebab aku tak nak aku bahagia orang lain kecewe jadi “peace no war” huhuhu

1 comments:

CIK IMAKASIHDANI said...

same jek. aku rasa kita dgn kekawan ade penyakit mls nk kua rumah..haha. xpe, thun2 akan dtg aku dtg raya dgn hubby aku..hehe XD

Post a Comment