This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

tahun baru

Assalamualaikum...
Sebelum memulakan apa2 mulakan lah dengan bismilah...kalimah Allah...
Alhamdulillah dh kita merupakan insan yang terpilih untuk memasuki tahun baru, insan yang berani menempuhi hisup dengan pelbagai cabaran...Semoga kita semua akan menjadi kesayangan Allah...Amin


Sebelum memulakan cerita tahun baru nk cite ckit bab politik...boleh2???xblh nk cite gak...ini hanya pendapat sahaja yang hendak diluahkan....Aku adalah anak PENEROKA..ORANG FELDA tau ke xtau?ok, sekarang aku tgk ramai orang peneroka bangkit nk kan hak mereka, nk mempertahankan hak mereka tapi apa hak mereka yang dipertahankan 2?tanah yang 10 hektr 2 ke?atau duit mereka???jawapannya kedua- dua sekali lah...Ok...pendapat aku sebagai orang muda...ada aku kisah??tetttt....itu lah pendapat kebanyakkan orang muda yang lahir tahun1990 dan ke atas kenapa agaknya?sbb xrasa SUSAH...Tapi bila aku suarakan pendapat aku menyatakan pendapat peneroka yang lain yang mana kerajaan sedang tipu felda...abang aku dengan gahnya berkata...LAU TAK ADA FELDA MEREMPAH LAH HIDUP KAMI.....jadi jelas yang felda sangat memberi kesan kepada kehidupan mak ayah aku dan abg2 aku....Bagi aku...tanah 10 hektr itu bukan aku milik peneroka...milik kerajaan..kerajaan bantu peneroka dengan memberikan tanah 10 hektar untuk diusahakan...tp sebagai peneroka adakah kita hargai, kite kate kerajaan tipu rakyat tapi ada ke kite MEREMPAT?Saham global untungnya sedikit...Itupun untung nak bagi..Tak tahu mane saham 2 dtang dari jual arak ke apa ke....lau takut jangan la ambk duit 2...SIMPLE THINKING....aku bersyukur jadi orang felda...aku berterima kasih pada kerajaan..undi aku untuk BN...hahahaha....oppppssss

Ok selesai sudah luahan pendapat....
jadilah orang yang bersyukur...Alhamdulillah segala puji bagi Allah....
dan aku bersyukur sangat aku mempunyai abang yang sangattt baik hati..hehehe....sanggup tolong keluarkan sedikit wang, masa buah fikiran untuk adik diorang nei...jadi masalah aquaponik/fyp aku dh hampir selesai.....nk tgk design die???ok jap

Hah...nei lah dia...idea asal ASRIZA dekoret die ASRAZI dan pembantunya ASMADI...disebalik takbir AZRINA dan SAIFUL AMRI....Penyuntik semangat merangkap penyelia TUAN ASPAR dan PUAN MARIAMI..Pemantau PROF MADYA DR MOHAMAD..terime kasih semua :)
OPPPSSS...lupe br satu je...nk 4 set....SEMANGAT2...

Semoga tahun ini lebih baik dari sebelum nei...semoga aku mendapat hidayahnya dan jadikan aku orang yang bersyukur dan berikan kesejahteraan kepada semua yang mengenali aku dan seluruh umat islam...amin

0 comments

KEHIDUPAN PRAKTIKAL

Assalamualaikum...
lama tak tulis pape kat bloq nei...tak sempat dan malas nak bukak...
Kehidupan sebagai guru praktikal pn dah berakhir pada 19/10/2012....Seronok??
tentu seronok sebab 4 bulan duduk rumah...tak risau tentang makan, dan pembelanjaan lain...Tentunya tenang duduk rumah sebab hari- hari makan masakan mak...i love my mum :)

Sekolah lak...sekolah lama...masih ada cikgu- cikgu yang kenal dan ramai juga cikgu baru tapi semua itu tak jadi masalah...praktikal perlu diteruskan...kembali sebagai seorang guru praktikal..penerimaan diorg...ermm katenye bangga ada seorang pelajar dari SMK TRIANG 3 boleh berjaya..OPPSSS...silap- silap..saya merupakan pelajar SMK TRIANG 3 bermula dari tahun 2003 dimana sekolah baru dibuka....jadi saya adalah pelajar yang sememangnya mendapat didikan penuh daripada SMK TRIANG 3...jd tak mustahil pelajar SMK TRIANG 3 tak boleh berjaya...Dan ramai kawan satu batch saya juga akan mencapai kejayaan seperti Shahidah insyaallah peguam, syafiqah skrg di upm..kos tak ingat, rahimah (UITM), mai (UPM), Aishah (UMS), Nani (UNIMAS), Nazirah (nurse)..dan ramai ag...tapi yang masuk universiti bukan tak berjaya tapi dengan berjaya dengan pengalaman dan akan lebih berjaya..

Eh2, tercerita panjang sal member lak...Sekolah tdkan...pelajar sekolah makin sikit..banyak kelas yang dh tutup..yang menarik perangai budak SMK TRIANG 3 yang tidak berubah dan makin teruk...(tak tau lak lau time saya ag teruk)..Oleh kerana dah biasa ngn perangai budak felda jadi tak de masalah sangat sbb saya masih rasa pealajr nei ada respect kat cikgu dia...n kelebihan jadi cikgu kite leh marah budak...hahahaha...tak2 maksudnye ada keberanian n keyakinan untuk tegur pelajar terutama dalam kelas...

Seronok mengajar...pengalaman adalah guru yang sebenarnya....lau tidak menghadapi situasi sebenarnya belum tentu tau perasaan mengajar...Seorang guru 2 sangat perlu mengawal emosi supaya pengajaran akan berakhir dengan baik n saya memang terbanyak teremo kat kelas..."sori la my student".

Saya seronok mengajar, menyertai guru lama2 bekerja, bergotong- royong, sesungguhnya pengalaman itu kenangan yang terindah :)...saya rindukan cikgu2 dan pelajar saya..mungkin saya akan datang lagi sebagai guru tetap...Insyaallah

2 DELIMA

 2 MUTIARA


4 MUTIARA


0 comments