This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

tahun baru

Assalamualaikum...
Sebelum memulakan apa2 mulakan lah dengan bismilah...kalimah Allah...
Alhamdulillah dh kita merupakan insan yang terpilih untuk memasuki tahun baru, insan yang berani menempuhi hisup dengan pelbagai cabaran...Semoga kita semua akan menjadi kesayangan Allah...Amin


Sebelum memulakan cerita tahun baru nk cite ckit bab politik...boleh2???xblh nk cite gak...ini hanya pendapat sahaja yang hendak diluahkan....Aku adalah anak PENEROKA..ORANG FELDA tau ke xtau?ok, sekarang aku tgk ramai orang peneroka bangkit nk kan hak mereka, nk mempertahankan hak mereka tapi apa hak mereka yang dipertahankan 2?tanah yang 10 hektr 2 ke?atau duit mereka???jawapannya kedua- dua sekali lah...Ok...pendapat aku sebagai orang muda...ada aku kisah??tetttt....itu lah pendapat kebanyakkan orang muda yang lahir tahun1990 dan ke atas kenapa agaknya?sbb xrasa SUSAH...Tapi bila aku suarakan pendapat aku menyatakan pendapat peneroka yang lain yang mana kerajaan sedang tipu felda...abang aku dengan gahnya berkata...LAU TAK ADA FELDA MEREMPAH LAH HIDUP KAMI.....jadi jelas yang felda sangat memberi kesan kepada kehidupan mak ayah aku dan abg2 aku....Bagi aku...tanah 10 hektr itu bukan aku milik peneroka...milik kerajaan..kerajaan bantu peneroka dengan memberikan tanah 10 hektar untuk diusahakan...tp sebagai peneroka adakah kita hargai, kite kate kerajaan tipu rakyat tapi ada ke kite MEREMPAT?Saham global untungnya sedikit...Itupun untung nak bagi..Tak tahu mane saham 2 dtang dari jual arak ke apa ke....lau takut jangan la ambk duit 2...SIMPLE THINKING....aku bersyukur jadi orang felda...aku berterima kasih pada kerajaan..undi aku untuk BN...hahahaha....oppppssss

Ok selesai sudah luahan pendapat....
jadilah orang yang bersyukur...Alhamdulillah segala puji bagi Allah....
dan aku bersyukur sangat aku mempunyai abang yang sangattt baik hati..hehehe....sanggup tolong keluarkan sedikit wang, masa buah fikiran untuk adik diorang nei...jadi masalah aquaponik/fyp aku dh hampir selesai.....nk tgk design die???ok jap

Hah...nei lah dia...idea asal ASRIZA dekoret die ASRAZI dan pembantunya ASMADI...disebalik takbir AZRINA dan SAIFUL AMRI....Penyuntik semangat merangkap penyelia TUAN ASPAR dan PUAN MARIAMI..Pemantau PROF MADYA DR MOHAMAD..terime kasih semua :)
OPPPSSS...lupe br satu je...nk 4 set....SEMANGAT2...

Semoga tahun ini lebih baik dari sebelum nei...semoga aku mendapat hidayahnya dan jadikan aku orang yang bersyukur dan berikan kesejahteraan kepada semua yang mengenali aku dan seluruh umat islam...amin

0 comments:

Post a Comment